Choď na obsah Choď na menu
 


Amberstar

29. 3. 2009

Obrázok Výrobca: Thalion Software
Distribútor: Thalion Software
Žáner: Fantasy, More perspektive
Kategória: RPG
Rok vydania: 1992
Veľkosť: 1.2 MB
Platforma: DOS, Amiga, Atari ST
Hodnotenie: 8/10

______________________________________________________________

Podarené fantasy RPG s krásnou hudbou a veľkým svetom...

______________________________________________________________

Amberstar je predchodca úspešnej hry Ambermoon na Amige. Bohužiaľ Ambermoon vyšiel len na amigu. Dnes už je iná doba. Nepriamym pokračovateľom je hra Albion, avšak tá už zasahuje aj do žánru Sci-Fi. Predchodca Amberstaru bol DragonFlight...

Hra sa odohráva na ostrove Lyramion. Vašou úlohou je nazbierať 13 kúskov Amberstaru - hviezdy. Nebude to ľahká úloha. Po svojej ceste naprieč celým ostrovom, budete musieť spĺňať dva druhy questov. Hlavné - povinné a vedľajšie. Za najhlavnejší quest považujte nazbieranie 13 kúskov... ďalšie hlavné, príbehové misie čakajte od vládcov rôznych miest. Napríklad hneď v prvom meste Vám vládca dá za úlohu nájsť vchod do kanálov, ktorý sa nachádza približne severozápadne od mesta. Na takéto dobrodružstvo si nezabudnite zobrať pochodeň a nejaké ťažké zbrane - budú sa hodiť. Vedľajšie úlohy sú veľmi rôznorodé - nájdenie stratenej mačky, za jedno tajomstvo, atď.

Graficky je na tom hra veľmi dobre. Buďte pripravený na krásnu farebnú grafiku. Nepriatelia sú takmer dokonale vykreslení, NPCčka sú detailné a originálne. Animácie nepriateľov sú skoro plynulé. Vaša postava sa bude pohybovať po štvorčekoch - dungeonovsky.

Sú tu 2 typy kamier - prvá je vtáčí pohľad, ktorý sa Vám prepne, keď budete v domoch alebo v divočine, druhý je 3D pohľad, alebo dungeonovský, ktorý sa Vám zase prepne, keď budete v meste alebo v nejakom temnom dungeone.

Začiatok hry začínate na cintoríne s jednou postavou. Maximálny počet postáv je 6, bude ich ťažké nájsť aby Vám na Vašej ceste mohli pomáhať s ťažkými úlohami a hordami nepriateľov. Bojový systém je tu veľmi taktický. Pred bojom si môžete nastaviť, kde chcete mať svoje postavy - mágov môžete dať dozadu a dopredu bojovníkov. V boji máte určený určitý priestor, po ktorom sa môžete pohybovať. Utiecť z boja môžete, ak ste od nepriateľov vzdialený o jedno políčko.

Z interfacu hry budete spočiatku veľmi zmätený, po dlhšom čase si na neho navyknete. Najskôr sa budete čudovať - "veď ja tu nemám žiadne akčné tlačítka... ako budem môcť hovoriť s ľuďmi alebo brať predmety?" Veľmi jednoducho. Stačí myšou namieriť na pravú stranu obrazovky, kde máte pohyb, stlačiť Enter a tlačidlá na pohyb sa Vám zmenia na akcie - oko, ucho a ústa. Ďalej tu máte mapku, ktorá bude veľmi potrebná hlavne v mestách.

Na treťom obrázku cestujete z mesta po celom ostrove. Amberstar je veľmi otvorená hra, môžete ísť kamkoľvek chcete. Trochu bol problém so stretávaním nepriateľov po krajine. Veľmi málo som stretával nejakých nepriateľov, ktorý ma napadli. Sem tam nejaký ork.

Inventár je ďalšia kapitola. Je veľmi malý, takže si dajte záležať pri výbere vecí, ktoré doňho dáte. Určite sa hodí pochodeň, ktorá Vám v prípade, že sa ocitnete v tmavej kobke bez svetla. Ďalej sa hodí zopár potionov, nejaké zvitky, atď. Veľa vecí nájdete hneď, keď preskúmate mesto. Už od začiatku máte so sebou kľúč od domu, v ktorom nájdete pár užitočných vecí. Nezabudnite potom ešte zaskočiť za alchymistom.

NPCčka tu sú rozdelené na 2 typy - prvé sú všeobecné - stráže, ktoré Vám povedia jednu informáciu alebo kúzelník, ktorý Vám zase dá pár tipov, druhý typ NPCčiek sú tie, ktoré rozvíjajú dej, alebo Vám môžu zadať quest a príjemne si s nimi pokecáte, niekedy Vám dajú nejakú vec - napríklad vládca mesta, alchymista a strašne veľa ďalších ľudí.

Zbraní a kúziel tu bude dostatok. Stačí ak ste správny typ - buď bojovník, mág alebo zlodej. Kúzla môže používať každý iba ak sú na zvitku.

U obchodníkov si môžete kúpiť dokonca aj koňa! Môžete navštíviť krčmu, kúpiť si zbrane, ale musíte mať peniaze. Spať sa dá jedine ak ste vo vtáčom pohľade - čiže v dome alebo vonku.

Hudba by sa dala považovať za najlepšiu vec v hre. Mení sa dynamicky, je kvalitná a ani po čase neomrzí. V každej lokácií je iná - mesto, kobky, boje, vnútra domov,... Spolu s grafikou tvoria najlepšiu časť hry - aj keď v meste by mohlo byť viac vecí, podľa ktorých by ste sa mohli orientovať, pretože mi to tam pripadalo ako v bludisku.

8/10

Autor: Methat

 

Download (Počet stiahnutí - )

Extra: Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Ovládanie

[Šípky] / [Myš] - pohyb
 

alebo

[Numerická klávesnica] - pohyb
[Enter] - premení pohyb na akciu

Abandonia
Jan 24, 2005
4 z 5
80%
PC Player (Nemecko)
Jan, 1993
54 zo 100
54%

Original Concept:
Karsten Köper

Programming:
Jurie Horneman

Additional Programming:
Michael Bittner

Graphics / Artwork:
Monika Krawinkel

Additional Graphics / Artwork:
Henk Nieborg, Günter Schmitz, Erik Simon

Sound & Music:
Jochen Hippe

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.